2013年6月11日火曜日

"Last day of Kindy" with SATW June Challenge

Hi everyone !
Today I want to share my LO based on the sketch from "Scrap Around The World" June Challenge.  This is their second challenge and there is also mood board you can see below.



                         



For this challenge, I used pictures from the very last day of my little girl's Kindy.  She finished her kindergarten last March and now is a happy 1st grader.  I really regret that I couldn't take much pictures on that day, for I was too busy preparing for the farewell party afterwards, and was also had to make some speech at the ceremony.  So these pictures were taken in my garden after all the ceremony and party finished.

Three years ago, my big girl cried and cried at this very same ceremony, for she didn't want to  leave her kindy.  But as for my little girl, she didn't cry at all, she even smiled and laughed during the ceremony (well it was very fun ceremony indeed), but yes, we all miss this wonderful kindy,  the teachers were nice, friends were nice, everything was just perfect for my children and us family.

Here is my layout.
I used color "light blue and pink" and also a pink flower from the mood board.





こんにちわ。
こちらに向かってきている!と慌てた台風は、少しそれたみたいで、
子どもたちは長靴ででかけたのに、きっと拍子抜け、と思われます♪

さて、「マンキツ『超』感謝祭」3日目、今日も参加することができました。
(私にとっては2日目!)

今日は、やっとこの前の3月の卒園式の写真に着手できました。
と言っても、保護者会役員だった昨年度、卒園式に写真をとる余裕などなく
(全然忙しくないのですよ。ただ、「謝辞」なるものを言わなければならず
卒園式の感慨も何もなく、ただただ緊張していて写真撮るどころではなかったのです)
全くと言っていいほど、次女の写真がいいのがないのです。
ああ、かわいそう・・・。

そして、いざ、謝恩会!
と思っても、こちらも段取りが気になり、というか、
常に席をたってスタッフの人と時間を確認したりで
とても楽しい会だったのですが、気が着いたら全く写真もビデオも撮ってな~い!!(号泣)

というわけで、使った写真は家に戻ってきてから、お庭でとったものです。
すまぬ、次女よ。
その分、おもいっきりハッピーなLOにしてみたので、お許しを・・・!

今回も、先月に引き続き”Scrap Around The World"のJune Challengeに参加してみます。
mood boardからは、light blue x pink のcolor comboと、ローズではないけれど、
ピンク色のお花をひとつ入れてみました。

マンキツは・・・・・ありとあらゆる月のMCS mini/creative kit を使用しました。
(というか、MCSしかとっておりません)。

Thanks for visiting !
Have a wonderful day !!

みなさまも素敵な1日を。
台風が早く過ぎ去りますように。


10 件のコメント:

  1. こんにちは。
    マンキツ消費dayコミュから来ました。

    「Scrap Around The World」と言うチャレンジサイト、初めて知りました。
    面白そうですね。
    シンプルだけど、とっても素敵にお写真が映えていて素敵ですね。
    娘さんの笑顔が印象的。
    最近、バジル(かな?)を台紙に使う事が少なかったので
    私もやってみたくなりました。

    返信削除
  2. 訪問ありがとうございました!
    かわいいLOですねー
    写真もかわいいし。卒園式に謝恩会、お疲れ様でした。
    写真がないのはかわいそうかもしれないけど、こんなかわいい写真撮ってくれるママって素敵って思いましたよ。

    返信削除
  3. Adorable page! Thank you for playing along with Scrap Around the World.

    返信削除
  4. Soo beautiful page! Thanks for playing along with us at SATW.

    返信削除
  5. Very sweet memorable layout ,your colour choice beautiful.x

    返信削除
  6. Thanks for joining in at SATW. This is such a sweet and pretty page. :)

    返信削除
  7. Oooh this is such a darling page! sweet details. Thanks a bunch for sharing these memories with us at SATW!

    返信削除
  8. Very nice page, so pretty girl! Thank you for playing with SATW this month!

    返信削除
  9. This is adorable!! Thanks so much for joining us at SATW!!!

    返信削除
  10. What a lovely layout! Love the colors. Thanks for playing along at SATW!

    返信削除