2012年12月5日水曜日

Sandbathing & マンキツ『超』大感謝祭5日目

Hi everyone !

Today I want to share my layout which is based on Bella Blvd "Saturday sketch 16 Nov".
These photos were taken in September, and can you guess what we were doing??  Have you ever heard "Sandbathing"?  Well, here in Japan, we have lots of hot springs, but if you go to Ibusuki, - it's in southern part of Japan - you can enjoy"Sandbathing".  Yes, this place is famous for its steam SAND BATHs.  You wear Yukata, a kind of Japanese bathrobe, and just lie down on the sand and you will be buried with sands up to your necks.  10 or 15 minutes later you will find that your body begins to perspire.  It's really comfortable and refleshing and my family all love it !

こんばんわ。
今日も滑り込みで マンキツ「超」大感謝祭5日目に参加します。

今回は9月に行った指宿での写真を使って、
Bella Blvdの11/16のSaturday Sketchをベースに作りました。








みなさんは指宿の砂蒸し風呂は体験されたことはありますか?
遠い昔、サザエさんのオープニングで見たこの映像は衝撃的だったので、
実際に行って同じ光景を見て感動しました♪
指宿にはあちこちに砂蒸し風呂があります。
好みもありますが、この日1軒目に行ったところは、ちょっとぬるめで物足りなく
昼食後にリベンジでもう1軒まわってしまいました。
幼稚園の次女も体験できるんですよ。
ちゃんと子ども用の浴衣も用意されています。
2軒目の砂蒸し風呂は、求めていた熱さで、とーっても快適。
始めは「しにゃい!!」と言っていた次女も、にやにやしながら砂に埋められていきました。
子どもたちもとーっても気持ちがよかったそうですよ!
もし九州にお越しになる機会があれば、是非お薦め。

今回は私がMCSのmini/creative kitを取り始めて初めて届いた2年前の6月だったかな・・・
その時のキットです。タイトルの"Sandbathing"だけは、
今年の10月か11月のキットに入っていました。

もうすっかり寒くなってきました。
こんなLOを作っていたら、久しぶりに温泉に行きたくなってきましたぁ。
でもしばらくはばたばたで無理かな・・・。

Thanks for visiting !!
Have a wonderful day♪


2 件のコメント:

  1. コミュより来ました。
    楽しそうな一日がまとめられていて、ジャーナルも書き込まれているのは素晴らしいですね。
    砂の色と温泉の水の色_でしょうか?
    指宿温泉行ってみたいです。

    返信削除
  2. that sounds very nice!!! i think i would enjoy it! :-)))
    Kana i like how you again placed so many photos on your LO without making it very busy and clattered. beautiful cute details!

    返信削除