2011年7月25日月曜日

welcome board

小学校も幼稚園も夏休みに入りましたね。
さっそく毎日こどもたちに「ママ!」「ママ!」と朝から連呼される日々です。



I made this "welcome board" the other day.
I was to make this by myself, but my girls found what I was doing and they asked me to help painting the chipboards......well, tyhoon had gone at that time, but was still raining outside and they got bord then, so I let them do some paintings and inking on the chipboards.  They were good helper actually, but when I next saw them, I found them painting on their legs and arms, too!!  Noooo!!

さて、先日台風で学校も幼稚園もお休みの日に
こどもたちと一緒にwelcomeボードを作りました。
というか本当は一人で作るはずだったのですが、こどもたちにみつかって・・・。
chipboardだけ塗らせてくれ、というわけで、

「おひさまは私が!」
「いやだ、私が塗る、ねえねは雲を塗って!」

ともめにもめまくり・・・やっと話がまとまりぺたぺたぺた・・・。
気がつけば彼らの両足にもべたべた・・・
更にエスカレートして腕にもべたべたべた・・・
もちろんシャワーに直行でした。
そして水遊びが始まり・・・。

母は疲れましたが、こどもたちはとても楽しそうで・・・
まあ、一日家にいるとこんなものでしょう。
今日は幼稚園の教会学校に二人そろって行っています。
束の間の、もしかしたら夏休み唯一の静寂に包まれた朝かも・・・。

I used papers from Pebbles ,embellys from Pebbles and KI memories and chipboards from Maya Road.

さて、こどもたちがいない間に少し帰省準備しないと・・・!!

2 件のコメント:

  1. it is wonderful that it became family project, it makes it even more special! it is very beautiful and truly welcoming!
    paint on children's legs and arms is very good for their development, did you know that? :-))))))

    返信削除
  2. Oh, really? Then, I need to let them paint themselves more and more during this summer holidays!!

    返信削除