2011年8月23日火曜日

Sketchabilities #53

久しぶりの投稿になりました。
昨日1カ月弱帰省していた東京から戻りました。
東京で母のパソコンからblog upするはずでしたが、
途中まで快調に動いていたパソコンがある日から突然いうことをきかなくなり・・。

というわけで、こちらが8月15日にrevealされた"Sketchabilities"のsketch #53のlayoutです。
   ※sorry I retouched sketch #53 here, because it was deleted somehow...



Sorry,  I had a PC problem (my mom's PC) for these two weeks and couldn't up any blogs or send e-mail.
I just returned from Tokyo last night and now I'm happy to have my PC right in front of me.  Well, speaking of Tokyo, we really had a wonderful time there and my girls enjoyed talking, laughing, playing with there grandma,  we've been to many places and also we've met many of my friends...yes, it was really fun!!

Anyway, here is my layout for "Sketchabilities" over "sketch #53".
These photos were taken at Nagasaki where we've visited last month.
There were many historical places and my girls really loved them!!

写真は7月の3連休に家族で長崎に行ったときのものです。
小学2年生の長女が昨年私と一緒に大河ドラマ「龍馬伝」にはまり、
今年の春休みには「土佐」に行きたい、と言われ・・・
さすがに我が家から「土佐」は遠いので、地続きの「長崎」はいかが?
と提案したところ、おおいにのってきて、「私は絶対に亀山社中と
ミスター・トーマス・グラバーが住んでいたグラバー邸に行く!」と張り切り・・・
結局7月までのびのびでしたが、もう龍馬伝ファンにはたまらない楽しい旅になりました。
そして風頭公園にそびえる龍馬像の前にたち、対岸の稲佐山を見ながら
「ああ、これが福山龍馬が生まれ育った街・・・」とこれまたテンションあがる母子でした!

途中、ホテルの中の寒さと、外の暑さのギャップに耐えかねた次女が発熱!
というハプニングつきでしたが、幸いホテル近くの病院がすぐに対応してくださり、
ここでまた看護婦さんと福山龍馬ネタで盛り上がったりして、
母と次女だけホテルでお留守番しながらも、結構龍馬の世界を満喫できて満足でした。
ちなみに次女は翌日の朝にはすっかり元気、また観光に参戦できました♪

旅のしめくくりに、写真にある「龍馬、やたろう&グラバー カプチーノ」に
またしても盛り上がる母子・・・あまり龍馬伝に興味を示さなかった旦那さまも
結構楽しんでいてくれました。よかった!

というわけで、この旅のネタは尽きそうにないので、そろそろこの辺で・・・。

4 件のコメント:

  1. love the journaling ♥
    love the ribbin ♥
    beautiful page ♥

    返信削除
  2. Love how you switched the sketch around...great job!

    返信削除
  3. it seems to me that something went wrong with the blogger, as i left a comment here, but it wasn't published :-((((
    OK I will try to re-write it :-))))
    I love this clean LO of yours, and love the drops of the buttons all over the place! and I love how you swirled the ribbon :-)))
    the portraits with coffee foam are mind-blowing - very cool!

    返信削除