2011年3月28日月曜日

February layout - Project 12

ぎりぎり間に合ったかな・・・。
Project 12 の2月のlayoutがなんとか滑り込みセーフで間に合いました。




見開き2ページのlayoutを、春休みに入ったこどもたちを相手に
なんとか細切れの時間を駆使して作り上げたので、なんだか・・・むむむ。

1月の新燃岳の噴火の影響で、2月はこどもたちはほとんど屋外で遊ぶことができませんでした。
学校も幼稚園も校庭や園庭で遊べず・・・。
毎日マスク着用での通学、通園でした(これは今でも)

晴れていても外で遊べない日々だったけど、
でもそんな時でもこどもたちは元気元気。
家の中でそれなりに遊べるものだ、と感心したものです。
そして気分転換で行った屋内プールでの笑顔を見れば
ママたちもいつまでもブルーにはなっていられず・・・。

そして3月になって、徐々に外遊びが解禁になって嬉しいこどもたち。
桜の花もほころび始め、青空の下で遊べる幸せをかみしめながら
今日もわが子たちはお友達とめいいっぱい遊んでいました。
(今日は近所の餅投げがあり、朝からみんなでお餅をまるめたり、大忙し!)

This is the February layout for "Project 12".

We had volacanic erruption last January and we had to struggle with volcanic ashes,
and children couldn't go outside and play during February.
So we stayed inside and enjoyed making some snowmen and dolls with wools, baking valentine cookies,
reading many many picture books, etc.
We also enjoyed in-door swimming.
Yes, we really needed some exercise!!

Well, that's all for today.
Thanks for looking!!!

3 件のコメント:

  1. awesome! I love two pages layouts, and this is gorgeus!!

    返信削除
  2. for some reason I can't see the LO :-(((((
    but I could read the story... you had a lot of fun it seems. but I can't imaging my kins being indooors even for a couple of days - they are outside almost all the time

    返信削除
  3. Thank you, Protea!! Now I fixed my albums and you can see my layouts...thanks for your notice!!

    返信削除